En flytning skal altid meldes til os elektronisk. Det sikrer en forsvarlig håndtering af dine data, og du modtager flytteopgørelsen hurtigere.
Har du spørgsmål til flytning, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf 99992299 eller mail forbrug@herningvand.dk.
Er det via Min Side, du melder flytning.
Skal du ikke foretage dig noget. Din ejendomsmægler har direkte adgang til flytteportalen og klarer flytningen for dig.
Du kan som udgangspunkt IKKE lade dine lejere afregne for vand- og spildevand. Dog kan du anvende flytteportalen, når du har en flytning på din ejendom. Her flytter du dig selv ud, og ind igen omkring en måleraflæsning. Herefter danner systemet en flytteopgørelse, du kan viderefakturere til fraflytter, og en aconto du kan viderefakturer til tilflytter. Dette koster normalt flyttegebyr.
Hvis din ejendom opfylder kravene i bekendtgørelsens for direkte kundeafregning, kan du sætte lejere ind.
Meld flytning på vegne af dine lejere via Min Side.
Er du endnu ikke oprettet på Min Side, kan du udfylde formularen herunder og modtage brugernavn og password.
Skal du ikke foretage dig noget. Det er din udlejer, der skal melde flytning for dig.
Er du flyttet men modtager stadig regninger fra din tidligere adresse, er det altså din tidligere udlejer, du skal have fat i for at få vedkommende til at melde flytning.
Så skal du melde flytning til det pågældende vandværk, der så melder flytningen til os.
Du finder en oversigt over de private vandværker på linket herunder.
Nærmere oplysninger om de øvrige vandværker og vandrådet findes på vandrådets hjemmeside.
Du kan modtage bruger id som som udlejer/administrator eller ejendomsmægler.
Når du har udfyldt formularen, modtager du dit bruger-id og adgangskode via mail. Er I flere i afdelingen/virksomheden, der behøver adgang, skal I oprette jer særskilt. Er du allerede oprettet men har glemt dit password, skal du ikke udfylde formularen. Du kan i stedet bede om et nyt password på login-siden til Min Side.