Nyhedsarkiv >To kunder har været berørt af et datalæk

Nyhed

To kunder har været berørt af et datalæk

herning vand prikker

20. juni 2024

Pga. en tek­nisk fejl i det system, der hånd­te­rer udsen­del­sen af ser­vi­ce­mail, har to af vores kun­der bekla­ge­lig­vis fået delt deres data i et såkaldt datalæk.

Hvad er der sket?

Helt kon­kret er de to kun­ders afreg­ning ble­vet delt via ser­vi­ce­mail til 61 andre kun­der. På afreg­nin­gen frem­går kun­der­nes for­brug af vand/spildevand samt deres login-oplysninger til vores kun­depor­tal. Der er ikke ble­vet læk­ket CPR-numre.

Hvad har vi gjort?

Vi ser med dybe­ste alvor på sagen og har der­for straks gjort følgende:

  • De to berør­te kun­der er ble­vet kon­tak­tet og gjort opmærk­som på sagen, lige­som vi natur­lig­vis har nulstil­let deres login-oplysninger til kun­depor­ta­len. De 61 kun­der, der har mod­ta­get mai­len, er ble­vet kon­tak­tet og bedt om at slet­te mailen.
  • Den tek­ni­ske fejl i syste­met er ble­vet ret­tet, så lig­nen­de ikke kan gen­ta­ge sig.
  • Endelig er sagen meldt til datatilsynet.

Skal jeg være bekymret for mine data?

Nej, der er ingen grund til bekym­ring. De berør­te kun­der er ble­vet kon­tak­tet, og fejl­en er iden­ti­fi­ce­ret og udbedret.

Jeg vil gerne vide mere

Har du spørgs­mål til oven­stå­en­de, er du altid vel­kom­men til at kon­tak­te os på tlf. 9999 2299, tast 1 for Kundeservice eller info@herningvand.dk