Stophaner
Stophaner
Din stophane er placeret udenfor. Når vi kommer og markerer den, skal vi derfor ikke ind i dit hjem, og du behøver ikke at være hjemme.Privat
> Stophaner
Hvorfor er min stophane markeret med hvid?
Der kan være forskellige årsager til, at vi har lavet en hvid markering på din stophane.
Opdatering af vores digitale kort:
Vi registrer alle vandledninger, målerbrønde og stophaner digitalt. Vi er godt på vej, men endnu ikke i mål. Vores målertekniker markerer derfor de stophaner, vi mangler at registrere.
Vi ønsker at være en kompetent og effektiv leverandør, og derfor har vi brug for at kortlægge alle stophaner. Vi kan få brug for at lukke for vandet via stophanen, derfor er det nødvendigt præcist at vide, hvor den er placeret.
Målerskifte:
Vi markerer din stophane, hvis vi skal udskifte din måler. Du modtager et brev enten før eller umiddelbart efter markeringen, hvis vi kommer og udskifter din måler.




Hvordan fjerner jeg den hvide markering?
Du kan fjerne markeringen med vand, eller du kan vente på næste regnskyl.
Hvor er min stophane typisk placeret?
Stophanen sidder typisk i skel eller i fortorv.
Ved nogle husstande er stophanen skjult under fliser, græsplanen eller lignende. Det er stadig nødvendigt for os at markere stophanen, men vi bestræber os på at give dig så få gener som muligt.
Hvad gør jeg, hvis min stophane er skjult
Er din stophane placeret på din egen grund, kan den være skjult under græsplænen, fliser eller lignende.
Jf. Fællesregulativ for vandværker i Herning Kommune er det grundejers ansvar at sikre, at stophaner på egen grund er tilgængelig.
Det betyder at vi skal have fri adgang til din stophane i tilfælde af, at vi har brug for at lukke for vandet ved stophanen.
Vælger du, at din stophane skal være skjult, står du med omkostninger ved eventuel opgravning, skader på fliser og lignende i tilfælde af, at vi har brug for at lukke for vandet ved stophanen.
Hvordan finder jeg min stophane?
Når vi har registreret din stophane digitalt, kan du benytte vores digitalekort, til at finde placeringen på din stophane.
Du finder kortet her.
Har du problemer med at bruge kortet, eller er din stophane endnu ikke registreret digitalt, kan du ringe til os på tlf. 9999 2299. Så kan en af vores medarbejdere hjælpe dig med at lokalisere din stophane.
Hvordan lukker jeg for min stophane?
Du skal bruge en T‑nøgle eller evt. et topnøglesæt, hvis du skal lukke for din stophane.
Åben for lemmen i din stophane og drej på ventilen. Bemærk der skal drejes flere omgange, inden stophanen er lukket.
Ved du ikke, hvor din stophane er placeret, kan du finde dens placering på vores webgraf-kort. Alternativ kan du kontakte os, og så vejleder vi dig.
Er jeg tilmeldt alarmservice?
Pga. GDPR-reglerne må vi ikke automatisk tilmelde dig alarmservice. Du skal derfor selv aktivt logge på »Min Side« og indtaste det mobilnummer og den emailadresse, der skal modtage alarmen. Det er muligt at indtaste flere mobilnumre og emailadresser.
Husk også at klikke af i felterne ved »Tilmeld Alarmservice«
Du finder »Min Side« her.
Hvordan tilpasser jeg min alarm?
Du kan tilpasse alarmen til dine behov på »Min side«.
Du kan logge på »Min side« her.
Hvordan melder jeg alarmservice fra?
Ønsker du ikke at modtage en advarsel, hvis du har et brud eller en lækage, kan du afmelde alarmservice på »Min side« her.
Hvordan opdaterer jeg mine kontaktoplysninger?
Fremover skal du opdatere dine kontaktoplysninger på »Min side«.
Log på her.
Hvorfor kan jeg ikke logge på »Min side«?
Der kan være forskellige årsager til, at du ikke kan logge på.
Forsøg først at rydde din browserhistorik og slet alle cookies.
Kan du stadig ikke logge på, så vent to timer. Systemet kan være ved at opdatere.
Kan du stadig ikke logge på, så kontakt os på tlf. 9999 2299
Det med småt
Webportalen »Min side« er koblet til den fjernaflæste vandmåler i dit hjem.
På »Min side« kan du følge dit forbrug.
Du skal vide og forstå at:
- At webportalen er en service. Du har ansvaret for at følge dit forbrug og give os besked, hvis du oplever, at de tal der bliver registreret på webportalen ikke stemmer med dit faktiske forbrug.
- At du selv skal tilmelde dig vores alarmservice, hvis du ønsker en brudalarm ved forbrug på mere end 250 liter på 30 minutter eller en lækagealarm, såfremt du har konstant forbrug.
- At du til enhver tid kan afmelde alarmservice. Det gør du på »Min Side«.
- At alarmen kommer på baggrund af de tal, vi modtager fra den fjernaflæste måler i dit hjem.
- At du selv skal sørge for at holde dine kontaktoplysninger ajour.
- At Herning Vand ikke lukker for vandet automatisk. Modtager du en alarm, er det dit eget ansvar at lukke for vandet ved stophanen eller kontakte relevante fagpersoner, som f.eks. en VVS-installatør.
- At du kan modtage to forskellige alarmtyper. Ved lækage skal du kontakte en VVS-Installatør. Ved brud skal du kontakte dit forsikringsselskab.
- At Herning Vand ikke er ansvarlig for, at du ikke modtager en alarm på sms eller mail, f.eks. på grund af dårlig signaldækning, tekniske problemer eller fejl i data.
- At du selv er ansvarlig for eget forbrug og hæfter for dine regninger, selvom du overdrager alarmservicen til en anden.