Nyhed
To kunder har været berørt af et datalæk

20. juni 2024
Pga. en teknisk fejl i det system, der håndterer udsendelsen af servicemail, har to af vores kunder beklageligvis fået delt deres data i et såkaldt datalæk.
Hvad er der sket?
Helt konkret er de to kunders afregning blevet delt via servicemail til 61 andre kunder. På afregningen fremgår kundernes forbrug af vand/spildevand samt deres login-oplysninger til vores kundeportal. Der er ikke blevet lækket CPR-numre.
Hvad har vi gjort?
Vi ser med dybeste alvor på sagen og har derfor straks gjort følgende:
- De to berørte kunder er blevet kontaktet og gjort opmærksom på sagen, ligesom vi naturligvis har nulstillet deres login-oplysninger til kundeportalen. De 61 kunder, der har modtaget mailen, er blevet kontaktet og bedt om at slette mailen.
- Den tekniske fejl i systemet er blevet rettet, så lignende ikke kan gentage sig.
- Endelig er sagen meldt til datatilsynet.
Skal jeg være bekymret for mine data?
Nej, der er ingen grund til bekymring. De berørte kunder er blevet kontaktet, og fejlen er identificeret og udbedret.
Jeg vil gerne vide mere
Har du spørgsmål til ovenstående, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 9999 2299, tast 1 for Kundeservice eller info@herningvand.dk