Alarmservice

Har du modtaget en sms, hvor der står du har en lækage eller et brud?

 Hvorfor sender vi en sms?

Du har fået en fjernaflæst måler installeret. Din fjernaflæste måler er koblet til et it-system, der registrerer store ændringer i vandforbruget.

Hvis din vandmåler ikke står stille, hverken når du sover eller er på arbejde, så har du med stor sandsynlighed en lækage.

En stor stigning i vandforbruget over halv time, indikerer et brud, og så modtager du en alarm på sms.

Du kan modtage to forskellige advarsler via vores alarmservice.

Den ene er ved brud, og den anden er ved lækage.

Brud: Du får en sms med en advarsel, hvis du har et vandforbrug på 1290 liter på en halv time. Har du netop brugt store mængder vand, for eksempel ved at fylde et badebassin, vil det også udløse en alarm.

Lækage: Du får en besked om lækage, hvis din vandmåler ikke har stået stille i 24 timer.

Har du et brud, er det vigtig, at du kontakter dit forsikringsselskab eller vvs-installatør med det samme.

Du kan læse mere om rørskader og brud her.

Har du en lækage, skal du kontakte din vvs-installatør og lade ham finde årsagen.

Du kan læse mere om lækage her.

Der står tydeligt i den besked du modtager, hvad du skal gøre.

Ja. Kender du din stophanes placering, må du meget gerne lukke for vandtilførslen.

Du skal bruge en T-nøgle eller evt. et topnøglesæt, hvis du skal lukke for din stophane. Ved du ikke, hvor din stophane er placeret så kontakt os, og så vejleder vi dig.

Åben for lemmen i din stophane og drej på ventilen. Bemærk der skal drejes flere omgange inden stophanen er lukket.

Ja, hvis du modtager vand fra et af vores tre vandværker og har fået skiftet din måler til fjernaflæst måler.

Du kan læse om fjernaflæste målere her.

Se om du får vand fra en af vores tre vandværker her.

Du kan se, hvornår din måler bliver skiftet her.

Du kan tilpasse alarmen til dine behov inde på “Min side”.

Du kan logge på “Min side” her. 

Har du ikke lyst til at modtage en advarsel, hvis du har et brud eller en lækage, kan du afmelde alarmservice inde på “Min side” her.

Fremover skal du opdatere dine kontaktoplysninger inde på “Min side”. Log på her.

Der kan være forskellige årsager til, at du ikke kan logge på.

Forsøg først at rydde din browserhistorik og slet alle cookies.

Kan du stadig ikke logge på, så vent to timer. Systemet kan være ved at opdatere.

Kan du stadig ikke logge på, så kontakt os på tlf. 9999 2299

Webportalen, “Min side”, er koblet til den fjernaflæste vandmåler i dit hjem. På “Min side” kan du følge dit forbrug, og du er automatisk koblet til vores alarmservice.

Du skal vide og forstå at:

  1. At webportalen er en service. Du har ansvaret for at følge dit forbrug og give os besked, hvis du oplever, at de tal der bliver registreret på webportalen ikke stemmer med dit faktiske forbrug.
  2. At du automatisk er tilkoblet vores alarmservice. Du vil få en advarsel på sms eller mail, hvis dit gennemsnitlige vandforbrug stiger med 30 % over en time.
  3. At du selv bestemmer, om du ønsker at modtage alarmen. Ønsker du ikke at modtage alarmen, kan du afmelde den inde på MIN SIDE.
  4. At alarmen kommer på baggrund af de tal, vi modtager fra den fjernaflæste måler i dit hjem.
  5. At du selv skal sørge for at holde dine kontaktoplysninger ajour.
  6. At Herning Vand ikke lukker for vandet automatisk. Modtager du en alarm, er det dit eget ansvar at lukke for vandet ved stophanen eller kontakte relevante fagpersoner, som f.eks. en vvs-installatør.
  7. At du kan modtage to forskellige alarmtyper. Ved lækage skal du kontakte en VVS-Installatør. Ved brud skal du kontakte dit forsikringsselskab.
  8. At Herning Vand ikke er ansvarlig for, at du ikke modtager en alarm på sms eller mail, f.eks. på grund af dårlig signaldækning, tekniske problemer eller fejl i data.
  9. At du selv er ansvarlig for eget forbrug og hæfter for dine regninger, selvom du overdrager alarmservicen til en anden.