Alarmservice

Har du modtaget en sms, hvor der står, at du har en lækage eller et brud?

Hvorfor sender vi en sms?

Du har fået en fjernaflæst måler installeret. Din fjernaflæste måler er koblet til et it-system, der registrerer store ændringer i vandforbruget.

Hvis din vandmåler ikke står stille, hverken når du sover eller er på arbejde, så har du med stor sandsynlighed en lækage.

En stor stigning i vandforbruget over en time, indikerer et brud, og så modtager du en alarm på sms.

Du kan modtage to forskellige advarsler via vores alarmservice.

Den ene er ved brud, og den anden er ved lækage.

Brud: Du får en sms med en advarsel, hvis du har et vandforbrug på 500 liter på en time. Har du netop brugt store mængder vand, for eksempel ved at fylde et badebassin, vil det også udløse en alarm.

Lækage: Du får en besked om lækage, hvis din vandmåler ikke har stået stille i 24 timer.

Har du et brud, er det vigtig, at du kontakter dit forsikringsselskab eller vvs-installatør med det samme.

Du kan læse mere om rørskader og brud her.

Har du en lækage, skal du kontakte din vvs-installatør og lade ham finde årsagen.

Du kan læse mere om lækage her.

Der står tydeligt i den besked du modtager, hvad du skal gøre.

Ja. Kender du din stophanes placering, må du meget gerne lukke for vandtilførslen.

Du skal bruge en T-nøgle eller evt. et topnøglesæt, hvis du skal lukke for din stophane. Ved du ikke, hvor din stophane er placeret så kontakt os, og så vejleder vi dig.

Åben for lemmen i din stophane og drej på ventilen. Bemærk der skal drejes flere omgange inden stophanen er lukket.

Pga. GDPR-reglerne må vi ikke automatisk tilmelde dig alarmservice. Du skal derfor selv aktivt logge på “Min Side” og indtaste det mobilnummer og den emailadresse, der skal modtage alarmen. Det er muligt at indtaste flere mobilnumre og emailadresser.

Husk også at klikke af i felterne ved “Tilmeld Alarmservice”

Du finder “Min Side” her.

 

Du kan tilpasse alarmen til dine behov på “Min side”.

Du kan logge på “Min side” her. 

Ønsker du ikke at modtage en advarsel, hvis du har et brud eller en lækage, kan du afmelde alarmservice på “Min side” her.

Fremover skal du opdatere dine kontaktoplysninger på “Min side”.

Log på her.

Der kan være forskellige årsager til, at du ikke kan logge på.

Forsøg først at rydde din browserhistorik og slet alle cookies.

Kan du stadig ikke logge på, så vent to timer. Systemet kan være ved at opdatere.

Kan du stadig ikke logge på, så kontakt os på tlf. 9999 2299

Webportalen, “Min side”, er koblet til den fjernaflæste vandmåler i dit hjem. På “Min side” kan du følge dit forbrug, og du er automatisk koblet til vores alarmservice.

Du skal vide og forstå at:

  1. At webportalen er en service. Du har ansvaret for at følge dit forbrug og give os besked, hvis du oplever, at de tal der bliver registreret på webportalen ikke stemmer med dit faktiske forbrug.
  2. At du selv skal tilmelde dig vores alarmservice, hvis du ønsker en brudalarm ved forbrug på mere end 250 liter på 30 minutter eller en lækagealarm, såfremt du har konstant forbrug.
  3. At du til enhver tid kan afmelde alarmservice. Det gør du på “Min Side”.
  4. At alarmen kommer på baggrund af de tal, vi modtager fra den fjernaflæste måler i dit hjem.
  5. At du selv skal sørge for at holde dine kontaktoplysninger ajour.
  6. At Herning Vand ikke lukker for vandet automatisk. Modtager du en alarm, er det dit eget ansvar at lukke for vandet ved stophanen eller kontakte relevante fagpersoner, som f.eks. en VVS-installatør.
  7. At du kan modtage to forskellige alarmtyper. Ved lækage skal du kontakte en VVS-Installatør. Ved brud skal du kontakte dit forsikringsselskab.
  8. At Herning Vand ikke er ansvarlig for, at du ikke modtager en alarm på sms eller mail, f.eks. på grund af dårlig signaldækning, tekniske problemer eller fejl i data.
  9. At du selv er ansvarlig for eget forbrug og hæfter for dine regninger, selvom du overdrager alarmservicen til en anden.